Fouad betaalt boodschappen voor gehandicapte klant

algemeen
9
9 feb '16
De 25-jarige Fouad El Fakrouni is in het nieuws omdat hij een klant heeft geholpen met een nobele daad.

El Fakrouni is assistent-bedrijfsleider van de Lidl in Rotterdam-Schiebroek en heeft een gehandicapte klant enorm geholpen toen hij zaterdagavond een uur voor sluitingstijd achter de kassa zat. Een twintiger in rolstoel kwam afrekenen maar zijn saldo bleek te laag. 

Hij probeerde enkele artikelen weg te leggen maar ook toen was de betaalautomaat duidelijk: geen saldo. Toen de klant zonder boodschapjes de winkel zou verlaten trok El Fakrouni zijn eigen pinpas om de chips en blikjes te betalen.  

Enthousiast Het doorzettingsvermogen en het enthousiasme bij de gehandicapte jongeman troffen El Fakrouni diep. 'Deze jongen is een vaste klant. Ik zag dat hij zijn boodschappen erg graag wilde hebben. Nadenken over hoeveel geld ik kwijt zou zijn, deed ik niet. Ik betaalde gewoon. Het ging maar om een paar euro.' De klant gaf Fouad een hand en vertrok dankbaar. 

Klanten die niet kunnen afrekenen bij de Lidl, het is geen uniek gebeuren meer. In dat soort gevallen parkeert de medewerker het bonnetje en het boodschappenkarretje zodat de klant de rekening later alsnog kunnen betalen. Voor rayonmanager Herco Beukelaar is de daad van Fouad uniek. 

'Wat Fouad deed, is nobel. We zullen hem daarvoor in het zonnetje zetten.'

© Redactie 2016
marokkaan
fouad el fakrouni
rotterdam
lidl
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?