Tijdens dit evenement werd Marokko vertegenwoordigd door meer dan 20 exposanten uit o.a. reisbureaus, het Marokkaanse Nationale Bureau van Toerisme (ONTM) en de nationale luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc, meldt Moroccoworldnews.
Er was een paviljoen opgezet op de beurs om Marokko's culturele erfgoed tentoon te stellen en het toerisme te promoten, met name de diensten van hotels en de traditionele kunsten en ambachten werden gepresenteerd.
Tijdens de eerste dag van het evenement, trok het paviljoen duizenden bezoekers aan die de unieke en gevarieerde mogelijkheden van het Marokkaanse toerisme ontdekten, genoten van authentieke gerechten uit de Marokkaanse keuken en kennis maakten met andere lokale producten zoals Arganolie, henna en rozenwater.
Volgens het ONMT wordt Marokko beschouwd als een grote toeristische vakantiebestemming in de veelbelovende Russische markt dankzij verschillende promotionele activiteiten die in 2016 georganiseerd waren in Moskou en St. Petersburg.