De beide 100% KLM-dochters worden onder een noemer en een directie gebracht, maar blijven voorlopig nog wel onder eigen naam opereren. De huidige directeur van Transavia.com, Onno van de Brink, moet wijken bij de ingrijpende reorganisatie. De topman van Martinair, Paul Gregorowitsch, krijgt de leiding van het reorganisatieproject en later van de nieuwe duo-maatschappij naar het voorbeeld van de fusie van Air France KLM. De reorganisatie is noodzakelijk vanwege de effecten van de economische crisis, die de KLM nu steeds harder gaat ondervinden.
President-directeur Peter Hartman zei gisteren tegen deze krant dat ook de omstreden tickettaks dwingt tot reorganisatie en andere maatregelen. Gedwongen ontslagen wil hij voorkomen door een flexibele inzet van personeel bij de maatschappijen van de KLM-groep.
Lange vakanties, deeltijdbanen en 'sebaticals' worden extra gestimuleerd. De KLM-topman spreekt geruchten tegen dat sprake is van een overschot van enkele honderden piloten en een veelvoud aan andere KLM-medewerkers, aldus telegraaf.nl.