De organisatie heeft een rapport geschreven over de Marokkaanse zenders tijdens de eerste twaalf dagen van de Ramadan. Daaruit bleek dat 74,3% van het nationaal publiek afstemde op een Marokkaanse zender. Vorig jaar eindigde de Ramadan met iets meer dan 50% van de kijkers. De meeste kijkcijfers werden door 2M en Al Aoula gehaald tijdens de uitzending van series en programma's met verborgen camera's.
Gemiddeld 8,1 miljoen stemden af op Marokkaanse zenders terwijl op 22 juli een piek werd genoteerd met 9,2 miljoen. Het moge duidelijk zijn dat Marokkanen tijdens het verbreken van het vasten graag de televisie aanhebben. De meest drukke tijd was dan ook tussen kwart voor 8 en half 10 in de avond. De publieke televisie krijgt elk jaar veel kritiek te verwerken omdat men miljoenen publiekelijk geld investeert in heuse Ramadanprogramma's.
Ook dit jaar investeerden de zenders veel om de Marokkaanse televisiekijker te behagen. Advertentietarieven zijn daarnaast flink gestegen. Voor een commercial van een halve minuut moet rond de 110.000 dirham afgerekend worden.