Marokkaanse ondernemer introduceert populaire 'bocadillo' in VS
Hicham Habchi is gek op Marokkaanse sandwiches - ook wel bekend als bocadillo - en zag daar in de Verenigde Staten wel een markt voor.
17 October 2014
cuisine

'Waarom niet?', moet Habchi gedacht hebben toen hij in Seattle zijn broodjeszaak opende. Een maand geleden opende hij de deuren en kondigde met trots aan Marokkaanse broodjes te gaan verkopen. Geen tajine of couscous maar broodjes tonijn in tomatensaus met groente. De 'Pocadio Tuna' is de eerste weken het meest populair gebleken bij klanten.
Tegenover CHS zegt Habchi het volgende over zijn broodjes: 'Marokko was een Spaanse kolonie in het verleden en dat heeft veel gerechten weten te beïnvloeden'. Naast broodjes verkoopt hij ook pasta's en soepjes. Hicham wil niets weten van verpakte producten en zegt met trots dat hij alles zelf maakt, zelfs de sausjes voor de pasta. 

Mama's keuken
De Marokkaan geeft toe dat zijn passie al vroeg begon, toen hij als 'moederskindje' door het leven ging. Door de liefde voor zijn moeder stond hij regelmatig met haar in de keuken om zo de geheimen te leren. Zijn favoriete gerecht is niet geheel verrassend: kip in de oven. Habchi doet het werk echter niet alleen. Geheel toevallig leerde hij zijn zakenpartner Mustapha Said kennen. 

Ze ontmoetten elkaar in een plaatselijke moskee en besloten samen te werken. Als buitenlandse ondernemers stuitten ze wel op de nodige problemen. Zo werd een keer het woord 'Marokkaan' op hun raam gekalkt. Ze reageerden woest maar lieten zich niet kennen. Hoewel ze slechts een maand bezig zijn ontwikkelen de Marokkaanse Amerikanen zich prima. 

Zo zijn ze druk bezig met een website voor hun 'Sam's Moroccan Sandwich Shop' en willen ze speciale diensten aanbieden voor feestdagen.

marokko
vs
hicham habchi
seattle
pocadio
Heb jij een nieuwstip? Geef het door aan de redactie
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?
tag \\ mode
tag \\ marrakech
tag \\ trouwen
tag \\ mohammed vi