Marokkaans hotel sjoemelt met reviews

marokko
5
10 jul '16
Het fenomeen dat in andere landen bekend is lijkt nu ook gearriveerd te zijn in Marokko: hotels die sjoemelen met reviews op Booking.com.

De hotelgigant speelt een cruciale rol in de hotelsector. Medewerkers van verschillende hotels in Marokko gebruiken e-mailadressen van klanten om een positieve review te posten onder hun eigen hotel op de hotelvergelijksite. Daily Mail maakt melding van het verhaal van een Australische toeriste die in Fes een hotel boekte. Tania Wittensleger zou met haar partner vier dagen in Fes verblijven. 

Ze boekten drie nachten in het Palais El Yazid hotel maar kwamen van een koude kermis thuis. Hun kamer stikte namelijk van de bedwantsen. Het personeel kon hier naar eigen zeggen niks aan doen. Uiteindelijk besloten ze hun verblijf in te korten. 

Review
Dat deden ze uiteraard omdat ze niet tevreden waren. Enkele dagen later kregen ze een e-mail met een bedankje van Booking.com waarin staat dat ze een 'positieve' review hebben geplaatst onder het hotel. De reactie van Wittensleger was allesbehalve positief. De jonge vrouw denkt dat hotelpersoneel met haar gegevens een positieve reactie en beoordeling hebben geplaatst.

Ze herinnerde zich dat een medewerker een foto maakte van de mail waarin de reservering bevestigd staat. Ook haar identificatienummer en referentienummer was hierop te lezen. Daarmee was het voor medewerkers een koud kunstje om onder haar naam een positieve review achter te laten. 'Walgelijk dat zoiets kan gebeuren', zegt ze op Facebook.

© Redactie 2016
marokko
booking
hotel
tania wittensleger
fes
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?