De Marokkaanse markt is van strategisch belang voor de Duitse verzekeraar Allianz. Om zijn positie te verstevigen krijgt de verzekeringsmaatschappij een nieuwe visuele identiteit, een nieuwe lay-out van het hoofdkantoor en, bovenal, een herziening van de producten en diensten van Zurich Assurances Maroc volgens Allianz's normen. De krant L'Economiste legt uit dat, gezien de Afrikaanse ambities, Allianz een positie nodig had op de Marokkaanse markt.
Het topmanagement benadrukt dat deze overname in Marokko een belangrijke stap is in de strategie van expansie van de Duitse groep in Afrika. Volgens L'Economiste is Allianz nu sinds een paar dagen operationeel in Marokko en verspreiden zij discreet hun aanbiedingen. Zij hebben de vergunningen van Zurich Insurance al operationeel ingezet, gezien het feit dat de regelgevende instantie de overname van de Zwitserse verzekeraar heeft bevestigd. L'Economiste zegt ook dat Allianz al personeel aan het werven is om uit te breiden.