Op een oppervlakte van 200 m2 presenteert het Marokkaanse paviljoen de rijkdom en de verscheidenheid van de agronomische sector, met culinaire proeverijen van Marokkaanse gerechten, meldt Moroccoworldnews.
Er nemen 12 Marokkaanse bedrijven deel aan dit jaarlijkse evenement. De bedrijven hebben als doel een gediversifieerd assortiment van landbouwproducten te tonen die variëren van citrusvruchten tot fruit- en groenteconserven, couscous, thee en specerijen, aromatische en medicinale planten en olijven.
De deelnemende Marokkaanse bedrijven streven ernaar om nieuwe partnerschappen met de Noord-Amerikaanse markt te benutten en de mogelijkheden en prestaties van het Koninkrijk in het kader van "Plan Maroc Vert" (Groen Marokko Plan) te benadrukken.
De beurs geeft de deelnemers de kans om kennis te maken met de nieuwste trends in de markt en de nieuwste technologieën in de agronomische sector.
Met bijna 930 exposanten die ongeveer 45 landen vertegenwoordigen en meer dan 14.000 bezoekers uit 67 landen, biedt dit evenement een gelegenheid om landbouwproducten te presenteren, nieuwe partners te identificeren en zakelijke deals te sluiten.
Het evenement in Toronto duurt in totaal 3 dagen, het startte op 2 Mei en vandaag is de laatste dag.