Agadir: Henna tatoeage eindigt in nachtmerrie

marokko
11
4 mei '17
Sophie Akis, een 22-jarige Britse toerist op vakantie in Agadir, kon zich niet voorstellen dat het versieren van haar handen met zwarte henna zo gevaarlijk kon zijn. Daar kwam ze de volgende dag achter toen ze wakker werd.

Toeristen versieren tijdens hun vakantie graag hun handen, voeten, enkels, bovenarm, rug et cetera met de prachtige henna tatoeages. Maar helaas gaat dit ook soms fout. Zo ook bij de Britse Sophie die allergisch bleek te zijn, meldde de Daily Mail UK gisteren.

Terwijl Sophie met haar familie op het strand was, gaf zij in op het voorstel van een henna artieste. Zij koos ervoor om het eerst voor 24 uur te testen voordat ze daadwerkelijk over ging tot de volledige henna tatoeage. Dat ging goed, maar toen de volledige henna tatoeage erop zat werd zij de volgende dag wakker met verschillende zwellingen en blaren op haar handen (zie foto bij artikel).

Sophie ging die ochtend direct naar de apotheek voor een crème en om haar handen te laten inwikkelen. Ze zou diezelfde dag nog naar Turkije vliegen, waar zij momenteel met haar man woont. In Turkije ging zij direct naar het lokale ziekenhuis waar uit testen bleek dat zij allergisch was voor de henna.

Vaak worden er aan zwarte henna ook allerlei chemische stoffen toegevoegd die allergische reacties kunnen veroorzaken of die branden in de huid. Je kunt het beste altijd voor de natuurlijke henna gaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

© Redactie 2017
marokko
agadir
henna
zwart
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?

Populaire tags
coronavirus
italië
rivm
griekenland
frankrijk
vluchtelingen
italie
utrecht
palestina
europa
atlasleeuwen
team marokko
frmf
casablanca
verenigde staten
golaso
politie
iran
eredivisie
turkije
syrië
hakim ziyech
caf
transfer talks
mohammed vi