Vrijdag 20 oktober zal het multinationale meubelbedrijf zijn eerste drie pop-ups winkels in Marokko openen. Deze zijn gevestigd in Casablanca, Tanger en Marrakech. Het idee is om zonder het opbouwen van een omvangrijke infrastructuur zoals de winkel in Zenata, het aanbod van Ikea dichter bij zijn potentiële klantenkring te brengen.
Via het systeem van thuisbezorging van orders in alle steden van Marokko, heeft IKEA de klantvraag buiten Casablanca en Rabat al kunnen testen. De opening van de pop-up winkel in Anfa Place voldoet ook aan de noodzaak om dichter bij de klanten in Casablanca te komen.
IKEA opende zijn eerste warenhuis in Zenata, ten noorden van Casablanca, in maart 2016. De drie pop-up winkels van IKEA zijn gevestigd in het winkel- en wooncentrum van Anfa Place op het Corniche van Aïn Diab in Casablanca, het winkelcentrum Socco Alto in Tanger en bij het Al Mazar centrum in Marrakech.
In de pop-up winkel kun je een 360 ° virtuele rondleiding maken in een typisch IKEA warenhuis. Klanten ontvangen tablets en worden geadviseerd bij het maken van hun bestellingen, geeft Medias24 te kennen.
Digitale technologie stelt tegenwoordig retailers in staat om nieuwe ervaringen te ontwikkelen tijdens het winkelen. In plaats van e-commerce direct via computer of mobiele telefoon, biedt de pop-up winkel e-commerce in een grotere dimensie aan.