Programma 'Miftah Souk' voor export van Marokkaanse producten naar China

marokko
0
4 feb '18
Het programma 'Miftah Souk' heeft tot doel de Chinese markt open te stellen voor Marokkaanse producten.

Het openen van de weg voor Marokkaanse coöperaties naar de Chinese markt is het doel van het programma "Miftah Souk", schrijft de het medium L'Economiste. Het dagblad legt uit dat dit een proefprogramma is dat is gericht op het vergroten van steun aan Marokkaanse coöperaties en de ontwikkeling van hun producten te verbeteren, met het oog op de ontwikkeling van een echte kans om de producten van Marokkaanse bodem te exporteren naar de Chinese markt.

Marketing, het zwakke punt van een grote meerderheid van de coöperaties, is de sleutel tot toegang tot elke markt. Het doel is daarom om de marketingcapaciteit van coöperaties te versterken door digitalisering, ondersteuning en opening van een kanaal naar de Chinese markt, die veel van de Marokkaanse producten eist. Veel coöperaties maken het grootste deel van hun omzet op beurzen. Dit kanaal is echter niet genoeg om veel winst te maken, omdat de prijzen bekend zijn en de concurrentie alomvertegenwoordigd is. Het zoeken naar andere marketingkanalen en andere markten is daarom van vitaal belang.

De "Miftah Souk"-benadering bestaat uit het in kaart brengen van de gevraagde lokale producten, het identificeren van de begunstigde coöperaties en het opstellen van het actieplan. Er is al een lijst met typische producten uit Marokko opgesteld om op de Chinese markt te worden geïntroduceerd. Deze lijst omvat arganolie, cactusvijgolie, sint-jansbrood, truffel, saffraan, witte klei en clementine. Andere producten zullen naar aanleiding van de vraag die er op de markt is nog volgen.

© Redactie 2018
marokko
china
export
producten
miftah souk
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?