Boycotcampagne in Marokko breidt zich uit naar vis

marokko
12
23 mei '18
De boycotcampagne richt zich nu ook op vis in reactie op recente prijsstijgingen.

Na het succesvol laten horen van hun stem gericht op Sidi Ali (mineraalwater), Afriquia (benzine) en Centrale Danone (zuivelproducten), richten de boycotters zich nu op vis. De hashtags #LaatHetRotten en #LaatHetZwemmen (in het Arabisch) werden gelanceerd op social media als verzet tegen de hoge prijzen van vissen in het hele land.

Degenen die de boycot ondersteunen, benadrukken dat er geen rechtvaardiging is voor zulke hoge prijzen op de vismarkt in een land met 1835 km kustlijn.

De Marokkaanse televisiezender 2M belichtte de hoge prijzen van vis op de vismarkten in de kustplaats Agadir. Klanten vertelden 2M dat vis slechts een paar kilometer buiten de stad tegen een redelijke prijs beschikbaar is. Echter, de prijzen van vis worden soms verdubbeld in het centrum van de stad, vertelde een lokale visboer aan 2M.

Vis is één van de voedingsmiddelen die veel worden genuttigd tijdens de heilige maand Ramadan. Geïnterviewden vertelden het Marokkaanse kanaal dat ze buiten de stad gaan om vis te kopen voor een goede prijs.

De prijs van sardines, één van de goedkoopste en meest beschikbare producten in het land, is gestegen van 20 dirham tot 30 dirham voor één kilo.

© Redactie 2018
marokko
boycot
vis
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?