Marokkaanse textielbedrijven verklaren oorlog aan Turkse producten

marokko
0
7 jul '18
De massale import van Turkse producten overspoelen volgens de textielbedrijven de Marokkaanse markt en veroorzaken oneerlijke concurrentie.

La Vie Eco bericht in de editie van vrijdag 6 juli dat lokale textielbedrijven een nieuw antwoord voorbereiden tegen Turkse producten. Volgens de krant wordt dit nieuwe antwoord verklaard door het feit dat de in januari ingestelde maximale douanerechten van 22,5% op de invoer van Turkse confectie niet het gewenste effect had.

Volgens de AMITH (die de bedrijven uit de sector samenbrengt) hebben de Europese opdrachtgevers zich gericht op Turkije vanwege de verlaging van de Turkse lire ten opzichte van de euro. La Vie Eco wijst er ook op dat buiten de enorme import van textiel uit Turkije, Turkse bedrijven blijven uitbreiden. Zo heeft LC Waikiki 34 winkels in Marokko.

Deze uitbreiding van Turkse operatoren wordt ook sterk aangemoedigd door de Turkse overheid door middel van subsidies. Om dit voordeel tegen te gaan, onthult La Vie Eco dat 13 lokale merken (Marokkaans en Europees) twee maanden geleden bijeenkwamen op het hoofdkantoor van Folly Fashion en besloten om een werkgroep op te richten die tot doel heeft een eerlijke concurrentie tussen de merken in Marokko te creëren.

© Redactie 2018
marokko
ondernemers
turkse
producten
import
concurrentie
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?