Centrale Danone: Verkoopcijfers daalde in drie maanden met 40%

marokko
11
28 jul '18
Centrale Danone is hard geraakt door de boycotcampagne in Marokko.

In het laatste financiële verslag over de resultaten van de eerste helft van het lopende jaar geeft de Franse groep Danone aan dat de prestaties hard werden geraakt door de boycotcampagne van het merk Centrale Danone in Marokko.

Danone schat dat de verkoop in het Koninkrijk met ongeveer 40% is gedaald, en dit alleen in het tweede kwartaal van 2018. Deze terugval trok het bedrijfsresultaat mee naar beneden, dat met het equivalent van 25 miljoen euro daalde over dezelfde periode.

"De impact was tot nu toe aanzienlijk," zei Cécile Cabanis, hoofd van de financiële afdeling van de Danone groep, tijdens een persconferentie op 27 juli. Cabanis is tevens van mening dat deze "ongekende gebeurtenis" de prestaties van Danone in de tweede helft van 2018 zal blijven drukken.

Cabanis zei ook dat de groep, na het bezoek van het management van het bedrijf aan Marokko, de redenen voor de boycot vanuit het werkveld begrijpt, en onderzoekt hoe relevante wijzigingen in het model van verse gepasteuriseerde melk kunnen worden aangebracht: "In reactie op een omgeving waarin de koopkracht onder druk staat".

"We zijn klaar om meer transparantie te bieden en een dialoog met klanten aan te gaan waarvan we denken dat het een belangrijke stap zal zijn naar het herstellen van een normale situatie", voegde ze eraan toe.

Naast de belofte van verse melk "tegen kostprijs", zei Cécile Cabanis dat "innovaties" worden bestudeerd, vooral op verpakkingen. Volgens haar zullen deze innovaties de ontwikkeling van meer betaalbare producten bevorderen.

© Redactie 2018
marokko
boycotcampagne
centrale danone
daling
verkoopcijfers
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?