'Verdubbeling klachten pakketten PostNL'

algemeen
8
22 sep 18:43
Bij de Consumentenbond komen steeds meer klachten binnen over de pakketbezorging van PostNL.
De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. Vorig jaar ontving de bond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan.

Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa (BNNVARA) blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. "Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren", stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.

Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zo zegt Kassa. Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres.
© ANP 2018
postnl
klachten
pakketten
consumentenbond
kassa
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?

Populaire tags
bouknadel
treinongeval
afrika cup 2019
comoren
saoedi-arabië
trein
turkije
khashoggi
onderzoek
sahara
atlasleeuwen
wk 2018
casablanca
tanger
frmf
hervé renard
mohammed vi
ajax
marrakech
spanje
eredivisie
rabat
hakim ziyech
amsterdam