'Verdubbeling klachten pakketten PostNL'

algemeen
8
22 sep '18
Bij de Consumentenbond komen steeds meer klachten binnen over de pakketbezorging van PostNL.
De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. Vorig jaar ontving de bond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan.

Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa (BNNVARA) blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. "Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren", stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.

Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zo zegt Kassa. Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres.
© ANP 2018
postnl
klachten
pakketten
consumentenbond
kassa
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?

Populaire tags
egypte
iran
donald trump
arrestatie
mohamed morsi
syrië
caf
moslimbroederschap
onderwijs
turkije
atlasleeuwen
casablanca
frmf
tanger
marrakech
ajax
spanje
politie
eredivisie
mohammed vi
hervé renard
rabat
daesh
hakim ziyech