BMW: dit is waarom de Duitse autofabrikant besloot voortaan Marokkaanse cobalt te gebruiken

marokko
26
1 mei '19
BMW heeft officieel aangekondigd dat het zijn kobalt, een belangrijk onderdeel voor batterijen voor elektrische voertuigen, voortaan uit Australië en Marokko zal importeren.

De Beierse fabrikant wil er voor zorgen dat er geen kinderen meer bij de productie betrokken zijn geweest. Na het besluit van de London Metal Exchange is het ​​bedrijven vanaf 2022 verboden om te profiteren van kinderarbeid. BMW besloot daarop de invoer van kobalt uit de Democratische Republiek Congo stop te zetten.

Andreas Wendt, lid van de Raad van Bestuur, verantwoordelijk voor inkoop, meld dat vanaf 2020 de nieuwe invoer van kobalt zal worden gebruikt voor de productie van de volgende generatie elektrische voertuigen.

Congo is, met 10.000 ton per jaar, 's werelds grootste producent van kobalt. In Congo gebeurt het winnen van Cobalt voornamelijk ambachtelijk, processen en logistiek wordt heel weinig tot niet gemonitord.

Marokko, 's werelds 12e grootste exporteur. Één van de belangrijkere Marokkaanse mijnen, Bou Azzer, in de regio Ouarzazate, is sinds 1928 operationeel en produceerde vorig jaar 2.081 ton kobalt.

© MAROKKO.NL 2019
marokko
bmw
cobalt
congo
electrische auto
accu
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?