De licentie is geldig voor de luchthavens van Agadir, Al Hoceima, Casablanca, Dakhla, Errachidia, Essaouira, Fes, Laayoune, Marrakech, Nador, Ouarzazate, Oujda, Rabat, Tanger en Tetouan en gaat in vanaf 1 oktober voor een periode van zeven jaar, meldt de Marokkaanse luchthavenautoriteit (ONDA),
"We zijn verheugd met het vertrouwen dat ONDA ons geeft", zei Christophe de Figueiredo, CEO van Swissport Marokko. "Sinds 2012 werken onze serviceagenten en ons grondpersoneel met veel toewijding om de hoge verwachtingen van onze luchtvaartmaatschappijen in Marokko te overtreffen", vervolgt Figueiredo.
Swissport kondigde onlangs aan het aandeel van elektrische voertuigen in haar wereldwijde vloot tegen 2025 met ten minste 50% te vergroten. "Op onze Marokkaanse locaties zullen we blijven investeren in hooggekwalificeerd personeel en geavanceerde apparatuur om onze CO2-voetafdruk verder te verbeteren", voegde hij toe.
Stakingen GPI Sinds 15 april werden reizigers op Marokkaanse luchthavens geconfronteerd met wilde stakingen van bagagepersoneel van het bedrijf GPI, die voor meerdere luchtvaartmaatschappijen, waaronder Royal Air Maroc (RAM), de afhandeling van bagage uitvoert. Het contract met GPI loopt eind september af.