Dagelijks 10.000 belletjes naar corona-hulplijn Marokko

marokko
0
30 mrt 17:57
Slechts vier dagen na de lancering van de 'Allo 300-hotline' welke is bedoeld voor informatie omtrent het coronavirus staat de teller al op 38.000 telefoontjes
Dat is een gemiddelde van 9.500 gesprekken per dag, meldt persbureau Maghreb Arab Press (MAP). Het grote aantal telefoontjes toont de bezorgdheid van Marokkaanse burgers gedurende de coronacrisis. De hotline is bedoeld om burgers van advies en informatie te voorzien over het longvirus COVID-19. Ook biedt de hulplijn begeleiding als bellers vermoeden dat ze het virus hebben opgelopen.

De hulplijn is opgezet door het Ministerie van Binnenlandse Zaken en het leger (FAR). Callcentermedewerkers en getrainde artsen beantwoorden vragen van bellers. Het ministerie gebruikt verzamelde informatie zodat autoriteiten indien nodig maatregelen kunnen nemen om verspreiding van het virus in te dammen. 

De hotline is de derde in zijn soort en ligt in het verlengde van de andere twee hulplijnen 'Allo Yakada' en 'Allo SAMU' van het Ministerie van Volksgezondheid. Alle drie hotlines zijn 24/7 bereikbaar.

'Allo SAMU' is enkel bedoeld voor mensen met ademhalingsproblemen, koorts of hoesten, 'Allo Yakada' en 'Allo 300' bieden informatie en algemene aanbevelingen over COVID-19 en verschaffen informatie over de huidige gezondheidssituatie in Marokko.
© MAROKKO.NL 2020
marokko
coronavirus
hulplijn
telefoon
allo yakada
allo samu
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?

Populaire tags
coronavirus
italië
rivm
griekenland
frankrijk
vluchtelingen
italie
utrecht
palestina
europa
atlasleeuwen
team marokko
frmf
casablanca
verenigde staten
golaso
politie
iran
eredivisie
turkije
syrië
hakim ziyech
caf
transfer talks
mohammed vi