De Marokkaanse dochteronderneming zal worden geleid door de algemeen directeur van Universal Music Marokko, Sylvain Mahy, die een "solide expertise en diepe passie voor lokale muziek" met zich meebrengt.
De divisie in Casablanca gaat zich richten op A&R (artiesten en repertoire), creatieve en commerciële partnerschappen. Volgens het lifestyle-blad Billboard zal de lokale vertegenwoordiging van het Amerikaanse label ook nauw samen werken met Universal Music France, waar de labels al veel succes hebben geboekt met Franstalige artiesten uit Noord-Afrika. "De urban-style artiesten winnen aan populariteit bij lokale diaspora nog voordat ze doorbreken bij het grote publiek", schrijft Billboard.
Patrick Boulos, CEO van Universal Music Middle East and North Africa, bevestigde dat het tijd was om naar een nieuwe fase te gaan. "Na enkele jaren aanwezig te zijn in Marokko, was het tijd voor ons om onze creatieve aanwezigheid te vergroten. De belangrijke culturele rijkdom van Marokko en Noord-Afrika versterkt ons vertrouwen in de toekomst van Marokkaanse muziek, zowel nationaal als internationaal."
Universal Music Group is al aanwezig in Afrika. De groep heeft vestigingen in Zuid-Afrika, Nigeria, Kenia, Ivoorkust, Kameroen en Senegal.