Dat blijkt uit woensdag vrijgegeven cijfers van de autofabrikant.
Van de 303.591 geproduceerde voertuigen rolden er 230.002 voertuigen van de band in de fabriek in Tanger, de overige 73.589 vonden hun oorsprong in de Somaca-fabriek in Casablanca. Ruim 84 procent van de voertuigen (206.448 stuks) uit Tanger waren bestemd voor de export. In Samoca bedroeg het exportaandeel 65 procent.
Op de binnenlandse markt verkochten de merken Dacia en Renault 69.721 voertuigen en scoorden daarmee de eerste en tweede plaats op de nationale afzetmarkt. Ook behoren zeven modellen van de groep tot de top 10 van best verkochte voertuigen in Marokko en domineren ze de markt met 5 van zijn modellen in de top 5.
De Dacia Sandero voert de lijst aan, gevolgd door de Dacia Logan, de Renault Clio, de Dacia Dokker en de Dacia Duster. Al deze voertuigen dragen het 'Made in Morocco'-label.
De autogroep lanceerde vorig jaar nieuwe modellen in de fabrieken in Marokko. De start van het productieproces ging gepaard met een rigoureuze upgrade van de productielijn in de toch al relatief nieuwe fabriekslocaties. De fabrieken dragen door de upgrades voortaan het label '4.0', oftewel 'slimme fabriek'.