Het bedrijf streeft er naar om tegen het jaar 2027 meer dan 500.000 Israëlische passagiers te vervoeren van en naar Marokko.
RAM tekende maandag een zogenaamde code-sharingsovereenkomst met het Israëlische luchtvaarbedrijf El Al, een steeds meer voorkomend gebruik in de luchtvaart waarbij twee of meer luchtvaartmaatschappijen stoelen aanbieden onder een eigen vluchtnummer op een lijnvlucht die gevlogen wordt door een van de maatschappijen.
RAM-CEO Abdelhamid Addou omschreef de vlucht van zondag als "een nieuwe directe lijn die de vele Marokkaanse joden die hun geboorteland hebben verlaten, evenals hun nakomelingen, in staat zal stellen terug te keren om het land van hun voorouders te bezoeken.".
"Het is een historisch moment. Dit is voor mij een volkomen natuurlijk moment omdat er altijd banden zijn geweest tussen de joodse gemeenschap van Marokkaanse afkomst en hun land, dat is Marokko.", zei Addou in een interview met nieuwsdienst Médias24 na de eerste landing van de Dreamliner van RAM op de luchthaven van Tel Aviv, David Ben Gurion.
Volgens Addou is de directe vlucht ook een instrument om het toerisme in Marokko te ondersteunen. "De Israëlische toerist is een toerist die veel reist", zei Addou, hij verzekerde dat zijn bedrijf vandaag alles kan bieden waar een Israëlische toerist naar op zoek is.