Binckbank: Grootbanken kleden beleggers uit

economie
2
9 jan '08
Internetbroker Binckbank heeft frontaal de aanval ingezet in de strijd om de particuliere belegger.

In een provocerende reclamecampagne worden grootbanken neergezet als instellingen waar klanten letterlijk en figuurlijk worden leeggeschud., aldus de Telegraaf.

Binckbank, dat al eerder uitdagende campagnes in de strijd heeft geworpen, lijkt nu nog een stap verder te gaan om de gunst van de klant te winnen. In één van commercials van de internetbroker wordt een als klant vermomde etalagepop bij het bureau van een bankmanager neergezet. Na het horen van een vallende munt, werpt de manager zich op de nietsvermoedende pop en schudt deze net zo lang op en neer tot het geld uit zijn zakken rolt.

"Wij hebben tot dusver nog geen klachten gekregen over de nieuwe campagne", benadrukt een woordvoerster van Binckbank. "Onze reclame-uitingen benadrukken de feiten. Ik kan me dus niet voorstellen dat grootbanken aanstoot nemen aan onze harde boodschap." Een woordvoerster van ABN Amro noemde de campagne echter 'stijlloos'.

Ronald Hilgerson, voorzitter van Consument & Geldzaken, is verbaasd dat er nog nauwelijks reacties zijn gekomen vanuit het bankwezen. " Ik was redelijk geschokt door de manier waarop de grootbanken worden vergegeleken als graaiwolven. Toch is de reclame eigenlijk vijf jaar te laat. De service bij de banken is de laatste tijd wel wat verbeterd. "

Vorig jaar was er nog grote ophef bij brancheorgansaties over een reclamecampagne in het hypotheekwezen. Toen schilderde Hypolife andere hypotheekadviseurs af als bankrovers.

© MAROKKO.NL 2008
binckbank
beleggen
reclamecampagne
provoceren
Log in met je MNL-ID
| wachtwoord vergeten?